
Zou online marketing wel werken voor mijn branche?
Geschreven door Mikula Ristic - 15 nov 2023

Binnen sommige branches is het voor bedrijven en ondernemers nog moeilijk voor te stellen: hoe je online marketing kunt inzetten voor de groei van jouw bedrijf en jouw werknemers. Denk aan LinkedIn-marketing, bloggen en het actief inzetten van contentmarketing.
Waarom? Niemand doet het. Een non-argument als je het ons vraagt. Waarom zou jij je zo druk maken om wat jouw concurrenten doen?
Bij online marketing gaat het om wat jouw koper wilt
En waar de rest van jouw (potentiële) netwerk actief is. Wist je dat meer dan 75% van de aankoopbeslissing louter plaatsvindt op basis van online informatie.
Als je dus met jouw merk wilt groeien, is de grootste uitdaging om online op te vallen bij jouw doelgroep. Jij moet ’the place to be’ worden voor het beantwoorden van hun vragen en het wegnemen van hun zorgen.
Online marketing is all about ‘they ask, you answer’
Deze mindset verandert niet alleen jouw blik op online marketing, het geeft je ook nog eens eindeloze inspiratie voor het creëren van nieuwe content.
En de winnende formule ligt binnen handbereik: investeer de komende periode tijd in het onderzoeken en formuleren van alle vragen en uitdagingen van jouw doelgroep. Deze lijst vormt de nieuwe basis voor jouw toekomstige contentplanning.
Zullen andere bedrijven en ondernemers volgen? Wij durven te wedden van wel.
De vraag is of jij dan nog bij te houden bent..