
Hoe Crazy 8 ons hielp met een creatieve merklancering
Geshreven door Pim van der Heide op vrijdag mei 6 2022

Eind 2022 stond bij ons in het teken van rebranden. Maar hoe presenteer je een nieuw merk, zonder een knalwebsite die jouw merk een gezicht geeft?
It’s time for a game! En daar hebben wij er een heleboel van op de schappen liggen. Spellen helpen namelijk om tot de gaafste en creatiefste oplossingen te komen.
Crazy 8 is hét spel voor nieuwe ideeën
Dus besloten wij maar om Crazy 8 te gaan spelen. Dit is een spel waarin je onder hoge tijdsdruk nieuwe ideeën moet genereren. Je hebt acht rondes van één minuut, waarin je per ronde één idee moet opschrijven op een sticknote. Het klinkt eenvoudig, maar bij ronde zeven wordt het toch echt wel pittig om iets unieks te bedenken.
Na acht rondes kun je het zweet wel van je voorhoofd vegen. Maar dan heb je met twee man wel zestien unieke ideeën. Althans, dat is altijd de bedoeling. En dan is het tijd om de ideeën aan elkaar te pitchen. Per ronde kun je motiveren wat jou tot dat ene nieuwe idee bracht. En tussendoor hoop je dat jouw tegenspeler niet het gras onder je voeten vandaag maait.
En zo kwamen wij op het idee om graffiti te gebruiken
Na pittige en zenuwslopende stemrondes was deze ingenieuze ingeving het eindresultaat. Eerst een top drie bepalen. Zo konden we praktisch kijken wat haalbaar is en wat het best past bij de branding en de momentopname. De winnaar kwam letterlijk uit de verfbus: in enorme graffitiletters ons nieuwe logo op de muur.
En daar hield het zeker niet bij op: deze memorabele dag legden wij vast in een merkvideo van 45 seconden. Ondersteund door rake teksten die wij schreven voor onze socialmediakanalen. Crazy 8 blijft een van de methodes die ervoor zorgt dat wij onszelf een ware ideeënfabriek noemen.